Curs d'introducció als Models Mixtes amb R

Presentació:

Amb l'objectiu d'explicar o predir un fenomen quantificable és habitual usar models estadístics. Els models mixtes són una generalització del model lineal de regressió clàssic, contemplant la possible existència d'observacions correlacionades o amb variabilitat heterogènia, vinculades a la presència de factors aleatoris. La nomenclatura models mixtes es refereix precisament al fet de què l'anàlisi ha de conviure amb efectes fixos i aleatoris simultàniament. Aquest passa, per exemple, en estudis amb mesures repetides en els mateixos subjecte, o quan hi ha nivells experimentals aniuats generant subrèpliques. El model mixte proporciona un entorn òptim per respondre a les qüestions d'un estudi amb disseny experimental complex: modelitzant simultàniament el valor esperat de la resposta i la seva variabilitat..

Destinataris:

El curs d'Introducció als Models Mixtes amb R està dirigit a estadístics professionals o acadèmics que desitgin profunditzar en les aplicacions d'aquesta tècnica, així com a investigadors de qualsevol àmbit de coneixement que desitgin introduir-se en la metodologia estadística d'aquest tipus d'anàlisi, des de una perspectiva totalment aplicada, basada en exemples pràctics.
Per aprofitar les sessions pràctiques es necessari que els participants tinguin coneixements bàsics del software R.

Les persones que hagin cursat el "Curs d'introducció a R" (del 10 al 14 de març) se'ls hi aplicarà un descompte equivalent al 25% de lo quota del curs introductori.

Professorat:

Llorenç Badiella- Servei d'Estadística Aplicada - Universitat Autònoma de Barcelona
Professor associat del Departament de Matemàtiques (UAB).
Director del Servei d'Estadística Aplicada (UAB).

Josep Anton Sanchez - Departament Estadística i Investigació Operativa - Universitat Politècnica de Catalunya
Membre del Grup de Recerca Consolidat en Modelització Estadística Multivariant i Computacional de la UB i del Grup de Recerca en Estadística Aplicada de la UPC.

Detalls d’organització:

El Curs d'introducció als Models mixtes amb R s'impartirà els dies 13, 14, 15 i 16 de Maig de 2014 de 10:00 a 13:00 i de 15:00 a 18:00.

La durada total del curs és de 24 hores.

El número màxim d'assistents és de 20.

La preinscripció es podrà formalitzar via el Servei d'Estadística omplint el formulari de preinscripció que trobareu a la web. Un cop rebut el vostre formulari, us confirmarem mitjançant un correu electrònic si teniu plaça assignada o bé que esteu en llista d'espera.

Quotes d'inscripció (2014):

Concepte Quantitat Import
    Extern Esfera UAB
Inscripció
(abans del 4 de maig)
1 assist 480,00 €  480,00 €  280,00 €
Inscripció
(després del 4 de maig)
1 assist 630,00 €  630,00 €  430,00 €

Tarifa UAB: Es podran acollir a aquesta tarifa tots els interessats que pertanyin a la comunitat universitària de la UAB (PAS, professors, estudiants), així com els estudiants d'altres universitats que ho acreditin enviant-nos una còpia de la matrícula del curs vigent. En cas de desitjar factura s'haurà d'inscriure amb una altra tarifa.

(*) Descomptes especials per a persones en situació d'atur. Presentant còpia del document d'alta o de renovació de la sol·licitud d'ocupació emès per l'Oficina de treball de la Generalitat de Catalunya.

(*) Descomptes especials per a grups de persones procedent de la mateixa empresa/institució.

Detalls de pagament:

Un cop formalitzada la preinscripció, rebreu un correu electrònic informant-vos dels detalls per a realitzar el pagament de la inscripció.

Les persones interessades en sol·licitar la factura a nom d'una empresa, hauran de fer constar al justificant del pagament de la quota, el nom de la seva entitat i NO el del propi assistent al curs. Un cop s'hagi efectuat el pagament del curs, i si no hi ha cap motiu de força major, no es retornaran els diners de la inscripció.

Abans d'efectuar el pagament, espereu a rebre la nostra confirmació de la reserva d'una plaça per al curs.

Programa del curs:

Introducció als models de regressió, repàs del ús de R

• Models de regressió
  • Anàlisi de la Variància
  • Models lineals Generals

Models d'efectes aleatoris

• Models amb subrèpliques
  • Models amb blocs aleatoritzats
  • Models jeràrquics multinivel
  • Models Split-Plot
  • Models amb pendents aleatòries

Models per a l'estructura de covariànces