Presentació del concurs Student d'Estadística Aplicada

Concurs STUDENT d'Estadística Aplicada

Mitjançant aquest concurs, el Servei d’Estadística de la Universitat Autònoma de Barcelona juntament amb l’Institut d’Estadística de Catalunya volen potenciar l’esperit de recerca i el gust per l’Estadística Aplicada entre els estudiants de les universitats de l’Estat espanyol, així com donar a conèixer el paper destacat de l’Estadística en l’obtenció de nous coneixements tant a la comunitat universitària com a la societat en general.

Els aspirants presentaran una anàlisi d’un conjunt de dades, emmarcat en un problema real, per al qual proposaran una solució. El contingut del treball ha de ser inèdit i de temàtica lliure.

Qui era Student?

William Gosset va estudiar Química i Matemàtiques a Oxford. Va treballar com a químic en la cerveseria Guinness de Dublin i va realitzar treballs importants en Estadística. La seva aportació més coneguda va ser el T-Test, fruit dels seus treballs en control de qualitat a Guinness. Els seus articles d’Estadística els publicava sota el pseudònim de Student.

Per molts, Student era vist com un assessor estadístic de Guinness i per altres com un tècnic de Guinness que dedicava els temps morts a l’Estadística ... Tot i que en aquestes afirmacions hi havia una part de veritat, s’obviava el tret central, que era la íntima connexió entre la seva recerca Estadística i els problemes reals amb els que s’involucrava plenament.

Organitzadors

org_student.png