Sessió monogràfica de suport a la docència amb deduceR

Destinataris:

La Sessió monogràfica de suport a la docència amb Deducer està dirigida al col·lectiu docent de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que vulguin utilitzar Deducer per a la docència d'assignatures relacionades amb l'estadística o l'anàlisi de dades. L'objectiu del curs no és el d'exposar eines estadístiques sino la de facilitar recursos per la utilització d'aquest software.

Presentació:

Deducer (http://www.deducer.org) està dissenyat per ser un software estadístic lliure i fàcil d'utilitzar com a alternativa al programari de pagament. Compta amb un sistema de menús per fer les tasques bàsiques de manipulació i d'anàlisi de dades, i incorpora una graella de dades per visualitzar i editar bases de dades. L'objectiu del projecte Deducer és doble:

• Proporcionar una interfície d'usuari gràfica intuïtiva (GUI) basada en el programa R, i dirigida a usuaris no tècnics que desitgin aprendre estadística bàsica i realitzar anàlisis sense necessitat de programació.
  • Augmentar l'eficiència dels usuaris de R experts a l'hora de realitzar tasques comunes mitjançant la substitució de centenars de combinacions de tecles per uns clics del ratolí.
    Deducer està dissenyat per ser utilitzat en la consola Java R (JGR).

Professorat:

Oliver Valero Coppin             Assessor estadístic del Servei d'Estadística Aplicada, UAB.
                                                  Professor Associat Dptm. Matemàtiques, UAB.

Detalls d’organització:

S'oferiran dues sessions els dies 10 d'octubre de 15:30 a 19:30 i 19 d'octubre de 9:00 a 13:00. S'haurà d'escollir un dels dos dies per tal de formalitzar la inscripció.

La durada total de la sessió és de 4 hores.

El nombre màxim d’assistents és de 20.

La preinscripció es podrà formalitzar a través del Servei d'Estadística Aplicada Aplicada omplint el formulari de preinscripció Sessió monogràfica que trobareu a la web. Un cop rebut el vostre formulari, us confirmarem mitjançant un correu electrònic si teniu plaça assignada o bé que esteu en llista d'espera.

Quotes d’inscripció (2012):

Concepte Quantitat Import
    Extern UAB
Inscripció 1 assist 100,00 € Gratuïta

Tarifa UAB: Es podran acollir a aquesta tarifa tots els interessats que pertanyin a la comunitat universitària de la UAB (PAS, professors).

Detalls de pagament per a tarifa Extern:

Un cop formalitzada la preinscripció, rebreu un correu electrònic informant-vos dels detalls per a realitzar el pagament de la inscripció.

Abans d'efectuar el pagament, espereu a rebre la nostra confirmació de la reserva d'una plaça per al curs.

Programa del curs:

• Introducció a Deducer
  • Gestió de bases de dades
  • Anàlisis Estadístiques
  • Gràfics