Dia de l'Estadística 2017

Día de la Estadística a Catalunya 2017

Convocado por la Societat Catalana d'Estadística y organizado por el Servei d'Estadística Aplicada, UAB.

Viernes, 6 de octubre de 2017

Registro

Aunque el acto es gratuito, es imprescindible formalizar la inscripción para asistir: enlace

Sala de Actos de la Facultad de Ciencias, UAB. Edificio C, Planta -1. (mapes)

9:15       Registro
9:45       Bienvenida
Francisco Javier Lafuente – Vicerrector de Innovación y de Proyectos Estratégicos
Rosa Lamarca – Presidenta de la Societat Catalana d’Estadística
Llorenç Badiella – Director del Servei d’Estadística Aplicada, UAB
10:00       Memorial Francesc Peris
10:15       Conferencia
Modelitzant on són les coses

David Conesa, Estadística e Investigació Operativa, Universidad de Valencia

Un dels problemes més interessants que ha d'afrontar qualsevol estadístic és el de respondre on i en quina mesura podem trobar coses al nostre entorn. Qüestions del tipus:

• on són les malalties i amb quina probabilitat les puc trobar on jo visc,
  • on hi ha més individus d'una espècie,
  • quin municipi té una taxa més elevada de morts per qualsevol tipus de càncer,

són algunes de les preguntes que podem resoldre amb models espaials i temporals. Si també volem expressar amb detall com influeixen en aquests models les condicions ambientals, climàtiques, i qualsevol altra variable d'interès, la complexitat de les estructures finals encara augmenta més. En aquest context, fer inferència resulta una tasca prou complicada, sent l’opció bayesiana una bona alternativa amb bones propietats.

11:00       Pausa Café
11:30       Coloquio Tertulia
Ciència i decisions públiques. Evidències, arguments i persuasió

Joan Subirats, Ciencia Política y Derecho Público, Universitat Autònoma de Barcelona