Introduction to Missing Data Workshop

Presentation:

The introduction to missing data, organized by the Biostatistics Department, University of the Free State, South Africa and Mathematics Department, University Autonoma de Barcelona, Spain. This is part of the series of mini-courses in which we intend to promote the application of (Bio)statistics in the medical field.

Objectives of the workshop:

1. Introduction to patterns and consequences of missing data
  2. Methods of handling missing data (monotone or non-monotone)
  3. Simulation study

Program:

Consists of the following blocks:

• Basic concepts: patterns of missing data
  • Methods: Complete case, Multiple imputation etc
  • Simulation study

El introduction to missing data workshop está dirigido a estudiantes universitarios, profesorado y profesionales que quieran adquirir conocimientos de estas técnicas para aplicarlo en su área de conocimiento y trabajo.

Los asistentes pueden traer su propio portátil.

Profesor:

Dr. Lolu Aluko

Lecturer
Department Biostatistics
School of Biomedical Sciences, Faculty of Health Sciences
University of the Free State

El introduction to missing data workshop se realizará los días 9 y 11 de mayo de 2022 de 10:00 a 12:00, en el aula C5B/027 Universitat Autònoma de Barcelona.

La durada del workshop es de 4 horas.

El número máximo de participantes es de 20.

La pre-inscripción se realizará vía del Servei d'Estadística Aplicada, rellenando el formulario de inscripción: enlace

Una vez recibido vuestro formulario, os confirmaremos mediante un correo electrónico si tenéis plaza asignada o bien estáis en lista de espera.

Cuota de inscripción (2022):

• Inscripción gratuita