Seminario SEA: Power law or Pareto distribution?

SEA

La asistencia a este seminario es gratuita.

Por motivos de aforo os agradecemos que os registréis en el siguiente formulario: enlace

Visualización online: https://youtu.be/cXmjnsiQeP4

Power law or Pareto distribution ?

Conferenciante:

j.castillo_3.jpg

Joan del Castillo

Departamento de Matemáticas
Universidad Autónoma de Barcelona

Día y hora:

Martes 14 de junio de 2022 a las 12:00.

Lugar:

• Sala de Actos, Facultad de Ciencias, campus de la UAB.

Duración:

1 hora aproximadamente

Inscripción:

La asistencia a este seminario es gratuita.

Abstract:

Un dels primers intents de quantificar la distribució de la riquesa en una societat la va fer Pareto a principis del segle XX. Va estudiar la distribució de la propietat de la terra a Itàlia representant la fracció de persones amb riquesa superior a x versus x, en diverses escales. Les idees i les distribucions que va introduir continuen sent avui àmpliament utilitzades.

Els models de Pareto, amb l’atractiu de la simplicitat subjacent, s'observen empíricament en molts fenòmens com les crescudes dels rius, les oscil·lacions dels mercats financers, la mida de les ciutats, les magnituds dels terratrèmols, les erupcions solars, etc. Formen part així de les tècniques que estudien aquests fenòmens, com es constata en la física dels sistemes complexos i en la teoria dels valors extrems.

Diverses distribucions porten merescudament el nom de Pareto, però diferents notacions generen certa distància entre físics, probabilistes i estadístics. Com vol suggerir el títol, aquesta comunicació intenta desenvolupar un punt de partida perquè uns i altres comparteixin un llenguatge comú que desenvolupi una metodologia amb les millors aportacions de les diferents especialitats.

Organizadores:

Grup de Recerca