ISO 9001:2008 Sistemes de gestió de la qualitat. Requisits
L’objectiu de la implantació de la ISO 9001 és demostrar la capacitat d’una organització per proporcionar productes o serveis que compleixin els requisits dels seus clients, legals i reglamentaris aplicables. I aspira a augmentar la satisfacció del client a través de l’aplicació eficaç del sistema, inclosos els processos per la millora contínua del sistema i l’assegurament de la conformitat amb els requisits del client, els legals i reglamentaris aplicables
És una norma. No és d’obligat acompliment però aporta un valor afegit a les organitzacions que la tenen implantada. Obliga a documentar les principals activitats desenvolupades i està sotmès a controls periòdics que garanteixen la seva continuïtat i la millora contínua.
METODOLOGIA DE TREBALL
- Auditoria preliminar i Informe d’Estat amb Pla d’Accions / Auditoria interna i Informe d’Auditoria
- Formació inicial i continuada
- Reunions periòdiques i seguiment de les accions
- Assistència a reunions del comitè de qualitat (recomanat)
- Treball de redacció i/o revisió de documents, plantilles i formularis
- Preparació i seguiment de les auditories externes